Senior Inkoopadviseur
Over de vacature
- Openingsdatum
- 16-06-2025
- Sluitingsdatum
- 13-07-2025
- Werkervaring
- 3
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- Juridische Zaken
- Dienstverband
- Part time
- Uren per week
- 32 - 36
- Salarisindicatie
- €
Wat doe je
Zie je het al voor je?
Als senior inkoopadviseur speel je een grote rol in de verdere ontwikkeling en professionalisering van inkoop binnen de organisatie! Hoe zorgen we ervoor dat we als gemeente duurzaam inkopen? Hoe zorgen we ervoor dat de rechtmatigheid en doelmatigheid geborgd wordt en dat de beoogde resultaten worden behaald? Hoe prikkelen wij de andere collega’s om de juiste inkooptools in te zetten? Dit zijn een aantal vragen waar je als senior inkoopadviseur op adviseert.
De gemeente heeft een grote rol bij de aanpak van belangrijke maatschappelijke en sociale vraagstukken en wil als opdrachtgever bij diens inkopen een bijdrage leveren aan het oplossen daarvan. Daarom houden we in alle fases van het inkoopproces rekening met de effecten op mensen (people), onze leefomgeving en planeet (planet) en winst en welvaart (profit).
Je zal je in het vakgebied blijven door ontwikkelen, zowel in aanbestedingsprocedures als op in de inkoop- en adviseursrol. Je werkzaamheden bestaan onder meer uit:
- Het adviseren over complexe inkoopstrategieën;
- Het zelfstandig begeleiden van (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken;
- Het adviseren over inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken aan de vakinhoudelijke collega’s, management, directie en college van B&W;
- Het gevraagd en ongevraagd advies geven over het inkoop- en aanbestedingsbeleid (met de daarin opgenomen inkoopdoelen) en de van toepassing zijnde inkooptools;
- Het actief bijdragen aan het verder professionaliseren van de inkoopfunctie op de langere termijn. Je werkt het inkoopbeleid uit in concrete procedures en modeldocumenten en ontwikkelt de juiste inkoopinstrumenten voor de organisatie;
- Je adviseert op contractbeheer en -management;
- Je analyseert en signaleert op basis van spenddata afwijkingen.
Wat we van je vragen
Je houdt van de dynamiek die het vak met zich meebrengt. Geen dag is hetzelfde: de ene keer werk je samen met je teamgenoten op locatie, de andere keer ondersteun je verschillende teams of werk je geconcentreerd vanuit huis. Jij behoudt het overzicht, werkt gestructureerd en weet prioriteiten te stellen. Met jouw ervaring wil je de inkoopfunctie naar een hoger niveau tillen.Je bent volledig thuis in het werken, leveringen en diensten. Je creëert de juiste randvoorwaarden om gestructureerd en efficiënt te kunnen werken. In complexe situaties neem jij de juiste maatregelen om orde te scheppen. Bij tegenstrijdige belangen houd je het grotere geheel in het oog en blijf je trouw aan de afgesproken normen, ook als dat spanning met zich meebrengt.
Je bent servicegericht en stelt de juiste vragen om tot de kern van een probleem te komen. Als energieke professional met een positieve instelling weet je jouw enthousiasme en passie voor het vak over te brengen op anderen. Je staat er niet alleen voor: je werkt graag samen met je nieuwe collega’s aan de verdere ontwikkeling van het team en de organisatie.
Daarnaast
- Beschik je over minimaal hbo werk- en denkniveau;
- Heb je een afgeronde inkoopopleiding, zoals Conducto, Nevi 1 of een vergelijkbare opleiding; Nevi 2 is een pre;
- Heb je relevante werkervaring, bij voorkeur opgedaan binnen een publieke organisatie;
- Het is een pre als je ervaring hebt opgedaan met aanbestedingsrechtelijke vraagstukken;
- Ben je ten minste voor 32 uur per week beschikbaar.
Wat we je bieden
- Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal €6.193,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek;
- Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
- Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
- Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
- Betrokken collega’s;
- Vertrouwen.
Over de afdeling
Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen en steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!Binnen Krimpenerwaard is de inkoopfunctie ingericht volgens het gecoördineerde inkoopmodel, verdeeld over 3 niveaus: strategisch, tactisch en operationeel. De inkoop wordt decentraal uitgevoerd binnen de verschillende afdelingen en domeinen. Het centrale inkoopteam, dat onderdeel is van het team Juridische Zaken, vervult een regisserende rol op strategisch en tactisch niveau. Daarnaast ontwikkelt het team het inkoopbeleid en adviseert het de organisatie hierover. In jouw rol werk je nauw samen met collega’s uit verschillende domeinen. Je bent een stevige gesprekspartner, faciliteert het inkoopproces en zorgt ervoor dat teams goed worden ondersteund bij hun inkoopvraagstukken. Zo lever je een directe bijdrage aan een toekomstbestendige en maatschappelijk verantwoorde inkooppraktijk.
Goed om te weten
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Freek Oudshoorn. Hij is te bereiken via e-mail adres f.oudshoorn@krimpenerwaard.nl of telefoonnummer +31614423897.Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie vóór 13 juli via de button - Direct solliciteren - naar de afdeling P&O van gemeente Krimpenerwaard. Hopelijk zijn we een match!
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Krimpenerwaard
- Locatienaam
- Zuid-Holland