Beleidsadviseur Wmo – Collectieve Ondersteuning & Preventie

Over de vacature

Openingsdatum
30-09-2025
Werkervaring
2
Opleidingsniveau
HBO+
Vakgebied
Sociaal Domein
Dienstverband
Part time
Uren per week
28 - 36
Salarisindicatie

Wat doe je

Met jouw ideeën zorg je dat inwoners langer zelfstandig, verbonden en actief kunnen leven!

Ben jij iemand die energie krijgt van samenwerken, nieuwe ideeën en het bouwen aan een sterke sociale basis? Die kansen ziet waar anderen knelpunten ervaren? En wil jij bijdragen aan een gemeente waarin inwoners niet alleen zelfstandig, maar ook actief en verbonden kunnen leven? Dan is dit jouw kans!

Als Beleidsadviseur Sociaal Domein – Wmo Collectieve Ondersteuning & Preventie werk je aan slimme oplossingen die verder gaan dan individuele hulp. Je denkt in mogelijkheden, zoekt de samenwerking op en vertaalt ideeën naar concrete acties. Met jou als creatieve, energieke en sociale collega bouw je vol enthousiasme mee aan een gemeente waar mensen er voor elkaar zijn en ruimte voelen om mee te doen.

Jouw beleid zorgt voor collectieve voorzieningen zoals ontmoetingsplekken, groepsactiviteiten en toegankelijke ondersteuning voor specifieke doelgroepen. Jij stimuleert en coördineert preventieve initiatieven, bijvoorbeeld GGZ-projecten en initiatieven gericht op vroegsignalering van problematiek.
Met jouw verbindende aanpak weet je verschillende partijen en perspectieven bij elkaar te brengen. Je zorgt voor een sterke verbinding tussen de toegang tot ondersteuning en het voorliggende veld. Samen met partners uit zorg, welzijn, sport en onderwijs werk je aan integrale oplossingen die écht het verschil maken. Ook ben je betrokken bij het Wmo-vervoer, waaronder de CVV en de belbus.

Daarnaast:
  • Initieer je projecten rond collectieve ondersteuning, preventie en welzijn;
  • Ben je accounthouder van maatschappelijke instellingen gericht op dagbesteding en voorliggende voorzieningen en beheer je de sociale kaart;
  • Houd je contact met partners, stuurt op samenwerking en motiveert vrijwilligers en inwoners;
  • Monitor je wat werkt (en wat niet): je verzamelt gegevens, evalueert effecten, pakt signalen op en stuurt bij;
  • Krijg je volop ruimte om nieuwe ideeën te lanceren en samen met partners te experimenteren met oplossingen die werken!

 

Wat we van je vragen

Je bent sterk in netwerken en weet mensen en organisaties met elkaar te verbinden. Creatief en oplossingsgericht ga je uitdagingen aan en zorg je voor effectieve oplossingen. Daarnaast beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden en een scherp omgevingsbewustzijn. Je kunt maatschappelijke vraagstukken goed analyseren en vertalen naar helder beleid.

Met jouw enthousiasme weet je partners, inwoners en vrijwilligers te motiveren en mee te krijgen in het proces. Je werkt resultaatgericht, maar verliest het belang van samenwerking en het proces nooit uit het oog. Met een proactieve en ondernemende houding zie je kansen vóór ze zich aandienen en weet je deze succesvol te benutten.


Daarnaast:
  • Heb je HBO+/WO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld sociaal-maatschappelijk, sociaal-juridisch of bestuurskundig;
  • Heb je relevante werkervaring binnen het sociaal domein;
  • Heb je bij voorkeur kennis van de Wmo, sociaal domein of preventie;
  • Ben je beschikbaar voor 28–36 uur per week, afhankelijk van jouw wensen en in overleg.

Wat we je bieden

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 5.519,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek.
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden en volop ruimte om te leren;
  • Een team van betrokken collega’s en een organisatie die op vertrouwen bouwt.

Over de afdeling

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreeren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Als organisatie zetten wij vol in op samenwerking en sociale verbinding. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Binnen Sociaal en Veilig werken we met 5 teams: Team Advies Sociaal Domein, Team Dienstverlening (Jeugd, Participatie & Schulddienstverlening, Wmo) en team OOV (Openbare Orde en Veiligheid). Het team Advies Sociaal Domein is een team waarin ruim 25 bevlogen collega beleidsmedewerkers hun expertise en motivatie delen. De beleidsmedewerkers kennen hun vak, zijn gemotiveerd en zeer betrokken bij elkaar. Samen pakken zij uitdagingen aan en zorgen voor een goed werkklimaat waarin ontwikkeling en betrokkenheid centraal staan.

Goed om te weten

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Karin Lambregtse, (teammanager Advies Sociaal Domein). Zij is bereikbaar via 06-20746428  en email: k.lambregtse@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.
 

Over de organisatie

Naam organisatie
Gemeente Krimpenerwaard
Locatienaam
Bergambacht