Junior Consulent Jeugd
Over de vacature
- Openingsdatum
- 21-08-2025
- Werkervaring
- 4
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- Sociaal Domein
- Dienstverband
- Part time
- Uren per week
- 28 - 36
- Salarisindicatie
- €
Wat doe je
In de functie van junior consulent jeugd ben jij de spin in het web van de bureaudienst jeugd, een telefonisch spreekuur in de ochtenden, waar aanvragen binnenkomen en waar vragen worden beantwoord. Ook draag je er aan bij dat de inwoner met haar vraag op de juiste plek terecht komt.Binnen het jeugdproces maak je je sterk voor het inzetten én versterken van de eigen kracht van zowel ouder(s) als jeugdige(n). Wat is precies de best passende zorg en hoe faciliteer je de zelfredzaamheid van het gezin? Je beoordeelt welke ondersteuning noodzakelijk is gebaseerd op uitgebreid onderzoek en gaat met zowel kinderen als ouders het gesprek aan om de verschillende vraagstukken te analyseren. Hiermee maak jij het verschil!
Als junior consulent jeugd draai je mee met de bureaudienst, een telefonisch spreekuur in de ochtenden, waar aanvragen binnenkomen en waar vragen worden beantwoord.
Daarnaast voer je gesprekken met ouder(s) en jeugdige(n) die hulpvragen hebben, waarbij zorg, welzijn en veiligheid aan bod kunnen komen. Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van meldingen Jeugd en deze handel je zelfstandig af.
Je maakt met het gezin/familie een passend ondersteuningsverslag. Hierbij ondersteun je de ouder(s) en jeugdige(n) bij het vinden van oplossingen en het verkrijgen en behouden van regie en bevorder je het veilig opgroeien van de jeugdige. Daarnaast zorg je voor verbinding met reeds aanwezige hulpverlening binnen het gezin/de leefeenheid.
Je hoofdtaak is Jeugd, maar je verstrekt breed informatie m.b.t. sociale voorzieningen.
Een greep uit je taken:
- Je draait 4 tot 5 ochtenden in de week bureaudienst, waar (digitale) aanvragen binnenkomen en vragen worden beantwoord.
- Je legt huisbezoeken af en onderzoekt zorgvuldig de hulpvraag en gezinssituatie;
- Je stelt een plan van aanpak op met het gezin (ondersteuningsverslag), waarbij de ondersteuning zoveel mogelijk in de thuissituatie of zo dichtbij mogelijk plaatsvindt;
- Je bepaalt samen met het gezin de juiste hulp: je geeft, waar nodig, een beschikking af en/of je verwijst naar het voorliggend (vrij toegankelijk) veld;
- Je voorkomt zwaardere zorg in samenwerking met het voorliggende (vrij toegankelijk) veld.
Wat we van je vragen
- Je beschikt minimaal over een afgeronde HBO-opleiding, in de richting van WMD, SPH en/of een relevante opleiding op het gebied van het Sociaal Domein. Je beschikt over een SKJ-registratie.
- Je hebt ervaring in een soortgelijke functie.
- Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en je hebt ervaring met het voeren van en rapporteren over gesprekken binnen de jeugdproblematiek.
- Je bent zelfstandig, toont initiatief, kunt goed luisteren en neemt verantwoordelijkheid.
- Je staat open voor feedback, vraagt hulp als het nodig is en bent bereid om te leren.
- Je bent stressbestendig, kan omgaan met targets en werken onder druk
- Je werkt integraal en kijkt breder dan het jeugd(hulp)beleid
- Voor deze functie is het een vereiste dat je in het bezit bent van een rijbewijs en eigen vervoer.
Wat we je bieden
- Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.383,- bruto per maand (functieschaal 8) bij een 36-urige werkweek.
- Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
- Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
- Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
- Betrokken collega’s;
- Vertrouwen.
Over de afdeling
Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!Je komt te werken in het team Dienstverlening Jeugd en Bedrijfsvoering Sociaal Domein; een dynamisch team binnen het cluster Sociaal Domein, waar ook de beleidsontwikkeling en -uitvoering op het gebied van de Jeugd de Wmo, Participatiewet, Schulddienstverlening, Onderwijs, Sport, Cultuur en Welzijn onder vallen.
Team Dienstverlening Jeugd en Bedrijfsvoering Sociaal Domein bestaat uit ca. 38 professionals, waaronder jeugdconsulenten, kwaliteitsmedewerkers, gedragswetenschapper, administratief medewerkers en adviseurs bedrijfsvoering. Het team is opgesteld voor laagdrempelige, snelle en gerichte hulp voor ouder en kind. De werksfeer kenmerkt zich door betrokkenheid, openheid en ruimte voor elkaars ideeën. De uitvoerende teams werken samen vanuit één centrale locatie, waardoor we korte lijntjes met elkaar hebben.
Goed om te weten
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Corine van Hassel, (Teammanager Dienstverlening Jeugd en Bedrijfsvoering Sociaal Domein). Zij is bereikbaar via 06-51112735 en email: c.vanhassel@krimpenerwaard.nl of (bij haar afwezigheid) mailen aan kwaliteitjeugd@krimpenerwaard.nl. één van de kwaliteitsmedewerkers neemt dan contact met u op.Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Krimpenerwaard
- Locatienaam
- Zuid-Holland