• Aantal uur: - 36 uur
  • Opleidingsniveau: HBO

Direct solliciteren(externe link)

Zie je het al voor je?

Als HR Adviseur binnen de gemeente Krimpenerwaard ben je de aanjager van groei, verbinding en ontwikkeling van onze medewerkers. Het geluk van onze medewerkers resulteert immers weer in een optimale dienstverlening aan onze inwoners. Daarnaast adviseer je het management op (complex) HR gebied en weet je ons integraal personeelsbeleid organisatie breed toe te passen.
 

Wij

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Je komt te werken bij het team Personeel & Organisatie. Het team is volop in beweging en ontwikkeling. In dit team vind je 16 professionals die zich bezighouden met de verschillende HR- onderwerpen.
 

Dit ga je doen

Als HR Adviseur ben je verantwoordelijk voor een aantal teams waarbij je de teammanagers gevraagd en ongevraagd adviseert op het gebied van uiteenlopende HR vraagstukken zoals instroom- doorstroom- uitstroom, verzuim, disfunctioneringstrajecten en ontwikkeling. Je verdiept je in de behoeften van zowel de teammanagers als de medewerkers en maakt de verbinding tussen de organisatiedoelstellingen en de talenten van onze medewerkers. Door jouw actuele kennis van de wet verbetering poortwachter weet je uitstekend te adviseren over verzuimtrajecten en de voortgang hiervan te monitoren.

Naast sparringpartner voor het management heb je ook een nauwe samenwerking met diverse betrokkenen buiten het P&O team waaronder bijvoorbeeld inkoop, financiën en communicatie en lever je een bijdrage aan diverse P&O projecten. Jouw rol zal zich steeds verder gaan ontwikkelen richting die van een “HR Businesspartner”.

Daarnaast:
 

  • Organiseer en bewaak je het proces van terugkerende overleggen;
  • Volg je actief de marktonwikkelingen binnen de overheid en op P&O vakgebied;
  • Adviseer je over regelgeving (wet WAZO, wet verbetering poortwachter, CAO-zaken etc.) en voer je deze uit;
  • Lever je een bijdrage aan het ontwikkelen van nieuw beleid;
  • Voer je procesbewaking en regie uit op het gebied van personele en administratieve processen (onderhoud functiehuis, project HR dashboard, etc.).
Op dit moment zijn we druk bezig om de processen alsmaar verder te automatiseren zodat er steeds meer ruimte ontstaat om pro-actief te adviseren. De functie van HR Adviseur blijft dus in beweging.
 

Jij

Je hebt van nature een innovatieve en doortastende houding en komt met concrete en creatieve voorstellen. Je bent leergierig en enthousiast en levert op een  actieve wijze jouw bijdrage aan de ontwikkeling van onze vernieuwende organisatie. Je weet goed tot de kern van problematieken te komen, door onder andere inzicht en goed door kunnen vragen.

Daarnaast:
 

  • Beschik je minimaal over een afgeronde opleiding HBO Personeel en Arbeid, aangevuld met diverse vakgerichte cursussen;
  • Beschik je over actuele kennis van HR wetgeving en weet deze te vertalen naar het werkveld;
  • Beschik je over minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen de overheid;
  • Heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Luchtfoto van de weilanden in de Krimpenerwaard

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 5.247,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek;
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB)(externe link). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marjolein Beij, (Teammanager P&O en Communicatie). Zij is bereikbaar via 06-83300427 en email: m.beij@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Direct solliciteren(externe link)