Consulent Wmo
Over de vacature
- Openingsdatum
- 23-06-2025
- Werkervaring
- 4
- Opleidingsniveau
- MBO+
- Vakgebied
- Sociaal Domein
- Dienstverband
- Part time
- Uren per week
- 28 - 36
- Salarisindicatie
- €
Wat doe je
Zie je het al voor je?Als ervaren Consulent Wmo span jij je in om de zelfredzaamheid van inwoners met passende ondersteuning te bevorderen. Met jouw ervaring weet je hoe belangrijk het is om de juiste balans te vinden tussen luisteren naar de inwoner en duidelijkheid bieden over wat wel en niet kan.
In deze functie richt je je op inwoners die ondersteuning nodig hebben vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Door jouw ervaring kun je snel inschatten wat nodig is en neem je initiatief om zaken op te pakken. Je denkt zelf eerst goed na over de aanpak, en schakelt pas op als het echt nodig is. Jij:
- Voert integrale keukentafelgesprekken, waarbij je ook oog hebt voor welzijn, veiligheid en bredere hulpvragen;
- Beweegt je in het spanningsveld tussen wens en noodzaak en weet dit helder en empathisch te communiceren;
- Behandelt Wmo-meldingen zelfstandig van A tot Z;
- Stelt ondersteuningsverslagen en beschikkingen op en draagt zorg voor een zorgvuldige overdracht naar de backoffice;
- Verbindt informele en formele zorg, en stemt af met collega’s en netwerkpartners;
- Neemt deel aan het telefonisch spreekuur (bureaudienst) en beantwoordt vragen of verwijst inwoners gericht door;
- Draagt bij aan het verder verbeteren van de werkprocessen en dienstverlening door jouw ervaring actief in te zetten.
Wat we van je vragen
Je bent een ervaren Wmo-consulent die staat voor zijn of haar vak. Je toont eigenaarschap, bent oplossingsgericht, werkt zelfstandig en weet wat nodig is in het contact met de inwoner. Ook onder druk blijf je overzicht houden. Jij pakt je rol met eigenaarschap, denkt in mogelijkheden en komt met oplossingen. Je handelt proactief, werkt zelfstandig en voelt goed aan wanneer je moet overleggen met een collega, kwaliteitsmedewerker of senior collega.Als ervaren Wmo-consulent weet jij precies wanneer je moet luisteren, doorpakken of even schakelen. Je houdt je hoofd koel, rolt je mouwen op en staat met beide benen in de samenleving. Jij ziet geen problemen, maar kansen – en weet met een flinke dosis zelfstandigheid, eigenaarschap én proactiviteit snel tot oplossingen te komen waar inwoners écht wat aan hebben.
Je werkt zelfstandig, maar weet ook precies wanneer je moet overleggen. Druk? Jij bewaart het overzicht alsof je ermee geboren bent. En tussen de huisbezoeken en rapportages door, vergeet je ook de glimlach niet – want een vleugje humor helpt altijd, zelfs aan de keukentafel.
Kortom: jij bent een nuchtere, betrokken professional die denkt in mogelijkheden en oplossingen en het verschil maakt.
Daarnaast:
- Heb je werkervaring als Wmo-consulent;
- Beschik je over mbo-4 of hbo werk- en denkniveau;
- Heb je een rijbewijs en eigen vervoer;
- Is het een pre als je ook bekend bent met de Jeugdwet en Participatiewet.
Wat we je bieden
- Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal €4908- bruto per maand (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek;
- Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
- Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past. Je werkt vanuit Bergambacht, maar na de inwerkperiode is hybride werken – bijvoorbeeld administratieve taken thuis – zeker bespreekbaar;
- Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
- Betrokken collega’s;
- Vertrouwen.
Over de afdeling
Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein. Deze afdeling verzorgt onder andere de beleidsontwikkeling en -uitvoering op het gebied van de Jeugdwet, de Wmo, Participatiewet, Schulddienstverlening, Onderwijs, Sport, Cultuur en Welzijn. De uitvoerende teams werken samen vanuit één centrale locatie, waardoor we korte lijntjes met elkaar hebben. Je maakt deel uit van het team Dienstverlening Wmo. Het is een fijn team met aandacht voor elkaar, gezelligheid en veel vrijheid en zelfstandigheid.
Goed om te weten
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met George van Prehn, (interim) teammanager Dienstverlening Wmo. Hij is bereikbaar via 06 – 24 68 96 68.Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Krimpenerwaard
- Locatienaam
- Zuid-Holland