• Aantal uur: 36 uur
  • Plaatsingsdatum: 07-05-2021
  • Opleidingsniveau: HBO

Direct solliciteren

Wij

De gemeente Krimpenerwaard is een gemeente met 55.666 inwoners, bestaande uit elf kernen. Als werkgever geven we ruimte en zijn we betrokken.

Ruimte om jezelf te ontwikkelen. Ruimte om eigen invulling te geven in taken en werk;
Ruimte om flexibel te werken, Ruimte omdat de gemeente in deze groene omgeving ligt en dat deze gemeente typeert.
We zijn betrokken bij de samenleving en betrokken met elkaar!

Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein. Deze afdeling verzorgt onder andere de beleidsontwikkeling en uitvoering op het gebied van de Jeugdwet, de Wmo, Onderwijs, Sport, Cultuur en Welzijn. De afdeling Sociaal Domein gaat samen met de afdeling Sociale Zaken. Hierdoor kunnen de  Wmo, Jeugd-, en Participatiewet nog meer integraal  worden uitgevoerd.
Je maakt deel uit van het team Dienstverlening.

Jouw werkweek

In deze functie draag je bij aan een tijdige afhandeling en adequate dienstverlening aan “kwetsbare” inwoners. Je hoofdtaak is Jeugd, maar je verstrekt breed informatie m.b.t. sociale voorzieningen. Dus naast de Jeugdwet ben je bekend met de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Participatiewet. Als consulent Jeugd voer je integrale keukentafelgesprekken waarbij zorg, welzijn en veiligheid aan bod kunnen komen. Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van meldingen Jeugd en deze handel je zelfstandig af. Je maakt een ondersteuningsverslag, een beschikking en draagt zorg voor een overdracht naar de backoffice. Daarnaast beleg je zorgcoördinatie bij de betrokken zorgverlener, zorg je voor verbinding met reeds aanwezige hulpverlening binnen de leefeenheid. Je zet in om de zelfredzaamheid van de inwoner te bevorderen. Je bent contactpersoon voor een aantal onderwijsinstellingen binnen de gemeente. Je draait mee met de bureaudienst, een telefonisch spreekuur waar aanmeldingen binnenkomen en waar vragen worden beantwoord. Ook draag je er aan bij dat de inwoner met haar vraag op de juiste plek terecht komt.

Goed om te weten: de komende tijd komen en er aantal veranderingen op het team Dienstverlening af. Zoals al genoemd wordt de afdeling Sociale Zaken per 1 januari 2021 samengevoegd met de afdeling Sociale Zaken. Dit betekent dat we verder gaan in het integraler kijken naar multidisciplinaire cases.
Conform de in de regio gemaakte afspraken, zijn wij op dit moment druk bezig met de verdere implementatie van procesregie en monitoring op de cases.
Tevens zijn we bezig met een beter afstemming met het voorveld. Onder de noemer van Preventieteam krijgt dit de komende maanden vorm.

‘Als jeugdconsulent is geen dag hetzelfde. Je start ’s ochtends op kantoor met het bijwerken van je mail. Daarna stap je in de auto op weg naar een gezin en breng je samen met ouders tijdens een keukentafelgesprek de hulpvraag in kaart. Terug op kantoor werk je het gesprek uit in een verslag en stem je met een zorgaanbieder af of zij passende jeugdhulp kunnen bieden in het gezin.
’s Middags rij je door de prachtige Krimpenerwaard naar een overleg op een school. Tussendoor bel je nog even met een collega. Aan het eind van de dag ga je met een voldaan gevoel naar huis.’

Jij

  • Je beschikt over een afgeronde HBO-opleiding, in de richting van WMD, SPH en/of een relevante opleiding op het gebied van het Sociaal Domein. Je beschikt over een SKJ-registratie.
  • Je hebt ervaring met het voeren van en rapporteren over gesprekken binnen de jeugdproblematiek. Je hebt kennis van en ervaring met de Jeugdwet. Verder is het een prettig als je ervaring hebt met de 1 gezin – 1 plan methodiek en de Verwijsindex.
  • Je bent zelfstandig, toont initiatief en neemt verantwoordelijkheid. Je staat open voor feedback, vraagt hulp als het nodig is en bent bereid om te leren. Je bent stressbestendig, weet te opereren binnen een politiek gevoelige context en je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Voor deze functie is het een vereiste dat je in het bezit bent van een rijbewijs en eigen vervoer.

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.048,00 bruto per maand (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek.
  • Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden.
  • Betrokken collega’s.
  • De mogelijkheid om flexibel te werken, zowel qua tijden als op onze 4 locaties
  • Daarnaast kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Martijn van der Valk, teammanager Dienstverlening. Hij is bereikbaar via telefoonnummer  14 0182
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren.
Stuur je CV en motivatie via de button  - Solliciteren -  naar de afdeling P&O van gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk! Hopelijk zijn we een match!
De twee rondes van sollicitatiegesprekken worden in de tweede helft van maart gehouden.
De gesprekken zullen digitaal, via MS Teams, plaats vinden.
Let op: deze vacature wordt gelijktijdig zowel in- als extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid krijgt een interne kandidaat voorrang.

Direct solliciteren