Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening
Over de vacature
- Openingsdatum
- 25-09-2025
- Sluitingsdatum
- 02-10-2025
- Werkervaring
- 2
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- Advies Ruimtelijke Ontwikkeling
- Dienstverband
- Part time
- Uren per week
- 32 - 36
- Salarisindicatie
- €
Wat doe je
Sta jij aan het begin van je loopbaan en heb je affiniteit met ruimtelijke ordening? Ben je enthousiast, leergierig en klaar om ervaring op te doen binnen een betrokken team? Dan hebben wij een mooie kans voor jou!Dit ga je doen:
Als Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening werk je mee aan ruimtelijke initiatieven én aan het opstellen en uitvoeren van beleid. Je doet dit onder begeleiding van ervaren collega’s en krijgt volop de kans om te leren en jezelf te ontwikkelen binnen het vakgebied.
Je takenpakket is gevarieerd en groeit mee met jouw ontwikkeling. Denk hierbij aan:
- Ondersteunen bij het uitvoeren van RO-procedures;
- Meedenken over ruimtelijke plannen en beleid;
- Voorbereiden van adviezen en conceptbesluiten;
- In gesprek gaan met initiatiefnemers, inwoners of ondernemers onder begeleiding van een senior collega;
- Geleidelijk aan meer zelfstandig oppakken van werkzaamheden, afhankelijk van je groei en ervaring.
Je werkt in een veelzijdig gebied met opgaven rondom woningbouw, erftransformatie, duurzame energie, agrarische ontwikkelingen en meer.
Wat we van je vragen
Je bent enthousiast, nieuwsgierig en hebt de ambitie om je te ontwikkelen binnen de ruimtelijke ordening. Je vindt het leuk om samen te werken, denkt mee en durft vragen te stellen.Daarnaast:
- Heb je een relevante hbo- of wo-opleiding afgerond (bijvoorbeeld planologie, ruimtelijke ordening, sociale geografie of bestuurskunde);
- Heb je (nog) geen werkervaring nodig, maar wel een grote interesse in het vakgebied;
- Heb je goede communicatieve vaardigheden en leer je snel;
- Wil je graag het vak leren van ervaren collega’s en jezelf ontwikkelen richting een zelfstandige beleidsadviseur.
Wat we je bieden
- Een salaris in functieschaal 9, max. €4.998,- bruto per maand (bij een 36-urige werkweek);
- Goede begeleiding door ervaren collega’s en een inwerktraject op maat;
- Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding, én natuurlijk een laptop en iPhone;
- Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris;
- Flexibiliteit in werktijden en werkplek;
- Toegang tot Vitamine L(eren) – onze interne ontwikkelomgeving;
- Een fijne werksfeer met betrokken collega’s die graag samenwerken;
- Vertrouwen om te groeien en initiatief te nemen.
Over de afdeling
Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!Het ruimtelijk domein bestaat uit vier teams: Advies Ruimtelijke Ontwikkeling, Advies Openbare Ruimte, Projecten en Uitvoering Openbare Ruimte. Binnen het team Advies Ruimtelijke Ontwikkeling werken circa 25 collega’s. Ze zijn vakbekwaam, betrokken en helpen elkaar verder. Ook als starter krijg je hier de ruimte om te leren, te groeien en écht mee te doen. Samen bouwen we aan duidelijke kaders, slimme oplossingen en maatschappelijke meerwaarde.
Goed om te weten
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jeanette van Rookhuizen via 0618596935 of j.vanrookhuizen@krimpenerwaard.nl. Heb je nog vragen of twijfel je of het iets voor je is? Aarzel niet en kom een keertje meekijken. Dat wordt zeer gewaardeerd!Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren.
Stuur je CV en motivatie via de button – ‘Solliciteer naar deze functie’ – naar team P&O van gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk! Hopelijk zijn we een match.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Krimpenerwaard
- Locatienaam
- Zuid-Holland