Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening
Over de vacature
- Openingsdatum
- 26-06-2025
- Werkervaring
- 4
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- Advies Ruimtelijke Ontwikkeling
- Dienstverband
- Part time
- Uren per week
- 32 - 36
- Salarisindicatie
- €
Wat doe je
Heb jij je sporen verdiend in het RO-werkveld? Dan zoeken we jou!Als beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening werk je binnen het team Advies Ruimtelijke Ontwikkeling aan concrete ruimtelijke initiatieven én aan het beleid dat daarvoor de kaders biedt. Je bent in staat zelfstandig RO-procedures van begin tot eind te draaien: van het eerste vooroverleg met een initiatiefnemer, via participatie en besluitvorming, tot het afhandelen van eventuele zienswijzen en beroepen. Daarbij weet je precies wat er bestuurlijk en juridisch nodig is om een goed besluit te nemen.
Je werkt in een veelzijdig gebied met grote uitdagingen. Woningbouw, bedrijvigheid, agrarische herontwikkeling, erftransformatie, duurzame energie, recreatie – het komt allemaal voorbij. Je schakelt met inwoners, ondernemers, (project)ontwikkelaars én collega’s van andere vakdisciplines. Jij bent in staat daarin de regie te houden en het overzicht te bewaren.
Daarnaast
- Voer je zelfstandig RO-procedures uit, inclusief het opstellen van adviezen en planologische besluiten;
- Begeleid je initiatiefnemers bij ruimtelijke ontwikkelingen, vanaf het eerste contact tot aan besluitvorming;
- Stel je beleidsstukken op of levert daar inhoudelijke input voor;
- Draag je actief bij aan de toepassing van de Omgevingswet in de praktijk;
- Onderhoud je contacten met externe partners en adviseert bestuur en management.
Wat we van je vragen
Jij hebt een stevige dosis zelfstandigheid en overzicht. Je bent communicatief vaardig: je kunt je verhaal goed uitleggen – intern én extern. Je werkt graag in een team waar kwaliteit en samenwerking hand in hand gaan.Daarnaast:
- Heb je aantoonbare ervaring met RO-procedures bij een gemeente;
- Heb je kennis van relevante wet- en regelgeving, met name de Omgevingswet.
Wat we je bieden
- Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal €5419,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek;
- Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
- Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
- Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
- Betrokken collega’s;
- Vertrouwen.
Over de afdeling
Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!Samen werken aan morgen – in ons nieuwe, duurzame gemeentehuis
Stel je voor: een moderne, lichte werkomgeving waar collega’s uit de hele gemeente elkaar dagelijks ontmoeten, ideeën delen en samen bouwen aan een duurzame toekomst. Dat is precies wat ons nieuwe gemeentekantoor straks mogelijk maakt.
Op dit moment werken wij verspreid over vier locaties: Stolwijk, Bergambacht, Schoonhoven en Lekkerkerk. Fijne plekken, maar ze voldoen niet meer aan de duurzaamheidseisen van 2030. Daarom wordt er een toekomstbestendig, energiezuinig én inspirerend gemeentehuis gebouwd in Bergambacht.
In 2026 openen we de deuren van dit nieuwe kantoor – dé centrale plek waar samenwerking, innovatie en duurzaamheid samenkomen. Misschien zit jij daar straks wel, als onze nieuwe collega!
Het ruimtelijk Domein bestaat uit vier teams: Advies Ruimtelijke Ontwikkeling, Advies Openbare Ruimte, Projecten en Uitvoering Openbare Ruimte In het team Advies Ruimtelijke Ontwikkelingen zijn circa 25 beleidsadviseurs. Ze kennen hun vak en de gemeente, zijn gemotiveerd en zeer betrokken bij elkaar. Je bent onderdeel van een betrokken team dat samen werkt aan duidelijke kaders, slimme oplossingen en maatschappelijke meerwaarde. Geen eilandjes, maar gezamenlijk werkplezier.Goed om te weten
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jeanette van Rookhuizen op 31618596935 of j.vanrookhuizen@krimpenerwaard.nl. Heb je nog vragen of twijfel je nog of het iets voor je is, aarzel dan niet en kom een keertje mee kijken. Dat wordt zeer gewaardeerd.Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren.
Stuur je CV en motivatie via de button –‘Solliciteer naar deze functie’ naar team P&O van gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk! Hopelijk zijn we een match!
Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open tot wij een geschikte kandidaat hebben aangesteld.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Krimpenerwaard
- Locatienaam
- Zuid-Holland