Senior Inkoopadviseur
Over de vacature
- Openingsdatum
- 13-10-2025
- Werkervaring
- 4
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- Juridische Zaken
- Dienstverband
- Part time
- Uren per week
- 32 - 36
- Salarisindicatie
- €
Wat doe je
Een rol waarin je zichtbaar impact maakt, omdat jouw kennis van inkoop directe invloed heeft op de manier waarop de gemeente haar middelen inzet. Als senior inkoopadviseur help je Krimpenerwaard duurzaam, rechtmatig en doelmatig inkopen met oog voor mensen, milieu en middelen. Je bent het strategische geweten én de praktische sparringpartner die collega’s helpt de juiste keuzes te maken. Zo draag jij bij aan een toekomstbestendige en maatschappelijk verantwoorde gemeente.
Als ervaren adviseur weet jij dat goede inkoop niet alleen draait om regels en procedures, maar vooral om samenwerking, timing en inzicht. Jij helpt collega’s en bestuurders om slimme keuzes te maken die rechtmatig én duurzaam zijn. Daarbij houd je altijd het maatschappelijk belang in het vizier: van circulair inkopen tot eerlijke aanbestedingen.
Je schakelt moeiteloos tussen strategie en uitvoering en neemt initiatief om processen slimmer en efficiënter te maken. Je werkt aan uiteenlopende dossiers en zorgt dat jouw adviezen bijdragen aan een betrouwbare en toekomstgerichte inkooporganisatie.
Daarnaast:
- Adviseer je over complexe inkoopstrategieën;
- Begeleid je zelfstandig (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken;
- Adviseer je collega’s, management en bestuur vakinhoudelijk over inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken;
- Geef je gevraagd en ongevraagd advies over het inkoop- en aanbestedingsbeleid en de inzet van gunningsaspecten;
- Lever je een bijdrage aan verdere professionalisering van de inkoopfunctie door beleid te vertalen naar procedures en modeldocumenten;
- Adviseer je over contractbeheer en -management;
- Lever je een bijdragen aan spendanalyses. analyseer je spenddata en signaleer je waar verbeteringen mogelijk zijn.
Wat we van je vragen
Je bent een stevige gesprekspartner die met overtuiging en vakkennis adviseert, maar ook weet te verbinden. Jij overziet het grotere geheel, denkt vooruit en krijgt energie van het helpen verbeteren van inkoopprocessen. Met jouw ervaring weet je wanneer je moet sturen, wanneer je moet meebewegen en hoe je anderen enthousiast maakt voor een professionelere manier van werken.Je werkt gestructureerd, hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent praktisch ingesteld: wat je bedenkt, voer je ook uit. De combinatie van jouw vakinhoudelijke diepgang en servicegerichte instelling maakt dat collega’s graag bij jou aankloppen.
Daarnaast:
- Beschik je over minimaal hbo-werk- en denkniveau;
- Heb je een afgeronde inkoopopleiding, zoals Conducto, Nevi 1 of vergelijkbaar (Nevi 2 is een pre);
- Heb je ruime ervaring met het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen;
- Heb je kennis van aanbestedingsrecht (pré);
- Heb je bij voorkeur ervaring binnen een publieke organisatie.
Wat we je bieden
- Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal €6.308,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek;
- Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
- Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
- De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
- Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
- Betrokken collega’s;
- Vertrouwen.
Over de afdeling
Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen en steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!Binnen Krimpenerwaard is de inkoopfunctie ingericht volgens het gecoördineerde inkoopmodel, verdeeld over drie niveaus: strategisch, tactisch en operationeel. De uitvoering ligt bij de afdelingen zelf (decentraal), terwijl het centrale inkoopteam, onderdeel van team Juridische Zaken, op strategisch en tactisch niveau regie voert, beleid ontwikkelt en adviseert.
Als senior inkoopadviseur ben jij hét aanspreekpunt voor uiteenlopende vraagstukken. Je werkt nauw samen met collega’s uit verschillende domeinen, begeleidt complexe aanbestedingen en tilt het vakgebied verder omhoog. Binnen het team heerst een open, professionele sfeer met ruimte voor eigen initiatief, kennisdeling en ontwikkeling.
Goed om te weten
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bob Huizenaar. Hij is te bereiken via e-mail adres b.huizenaar@krimpenerwaard.nl of telefoonnummer +31657614111.Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Gemeente Krimpenerwaard
- Locatienaam
- Lekkerkerk