• Aantal uur: 36 uur
  • Plaatsingsdatum: 30-08-2022
  • Opleidingsniveau: HBO

Direct solliciteren(externe link)

Zie je het al voor je?

Je bent de steun en toeverlaat voor je collega’s en inwoners in een crisissituatie. Je lost de crisis en het probleem niet zelf op, maar brengt de mensen die dat wel kunnen in positie en met elkaar in contact. Met jouw stressbestendigheid en expertise draag je bij aan de oplossing. Daar ben je trots op!

Wij

De gemeente Krimpenerwaard: een groen gebied met elf kernen. Unieke dorpen of steden met in totaal ruim 56.000 inwoners. Zij staan voor ons centraal. Net als onze inwoners weten wij van aanpakken. Als één gemeente bundelen wij onze krachten: teams, bestuur en raad. Zonder onze doelen uit het oog te verliezen, bewegen we mee met veranderingen in de samenleving en kijken we naar wat er beter kan. Dit maakt onze organisatie duurzaam en toekomstgericht.

Hier geven we elkaar de ruimte, maar blijven we ook naar elkaar omkijken. We kunnen op elkaar rekenen, want samen kom je verder dan alleen. Door de koppen bij elkaar te steken, versterken we elkaar en maken we ons werk leuker. Wat ons werk ook leuker maakt? Ontwikkeling. Niemand is immers ooit uitgeleerd. In vertrouwen krijg jij straks de vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Van fouten maken leer je, dus hier durven we het ook eens anders te doen. We hebben vertrouwen in elkaars kennis, kunde en professionaliteit.

Door jouw talent voor het verbinden van duurzaamheid aan andere maatschappelijke opgaven ben jij een graag geziene samenwerkingspartner voor inwoners en ondernemers. Je bent een netwerker. Hierdoor krijg jij zaken voor elkaar!

Jouw werkweek

Geen dag is hetzelfde. Als Procesregisseur Zorg en Veiligheid ben je bezig met het voorkomen van, optreden bij en nazorg bieden bij crisissituaties. Als procesregisseur zorg je ervoor dat complexe en vaak ingrijpende situaties goed georkestreerd worden. Je handelt als dat nodig is om te de-escaleren en te stabiliseren en je brengt de juiste mensen en organisaties snel en adequaat bij elkaar. Je trekt hierbij op met de consulenten uit de verschillende teams van de gemeente.

Doorpakken is jou niet vreemd, je neemt je verantwoordelijkheid en je kunt snel je weg vinden in de organisatie. Je gaat aan de slag met het leggen van goede en effectieve netwerkverbindingen en relaties, zowel intern als extern. Je organiseert en/of neemt deel aan overleggen die een bijdrage leveren aan preventie en samenwerking. Waar nodig en gewenst maak je afspraken over samenwerking en werkwijzen en leg je die vast. Je gesprekspartners daarin zijn onder andere Veiligheidshuis Midden-Holland, de GGZ, huisartsen en de Politie.

De functie is in ontwikkeling. De meeste vragen komen nu vanuit het team Wmo. Ervaring heeft geleerd dat ook bij de andere teams binnen het Sociaal Domein (Jeugd en Participatiewet & Schulddienstverlening) behoefte bestaat voor ondersteuning/samenwerking in de complexe casuïstiek. De komende periode wordt hier, samen met jou, verder vorm aan gegeven. 
Op maandag start je jouw werkweek samen met het team. Ook deze week bespreken jullie meervoudige problematiek, overlast, criminaliteit of coördinatie over casussen en hierover geef je advies of coaching. Je bent verantwoordelijk om het vastgelopen proces of de stagnerende samenwerking in een casus weer vlot te trekken. Fijn om elkaar zo verder te kunnen helpen! Voor je het weet, is het tijd voor een overleg met een consulent. Je collega’s kunnen bij jou terecht als ze vragen hebben over het voeren van coördinatie van hulp en dienstverlening op meervoudige problematiek. Zo zet je de ene dag je kennis en expertise in en de andere dag heb je meer een coachende en begeleidende rol. Je collega’s hebben kennis van relevante wet- en regelgeving, goede kennis van de sociale kaart en het justitiële domein. Jij gaat niet over de inhoud, maar stuurt wel op inhoud. In uitzonderlijke gevallen blijf je betrokken op inhoud, dit gebeurt op het moment dat de casus te complex blijft en communicatie vanuit klant met gemeentelijke afdeling negatief blijft.

Jij

  • beschikt over een HBO werk- en denkniveau
  • beschikt over uitstekende communicatieve  vaardigheden
  • bent een positieve persoonlijkheid met overtuigingskracht, lef, overzicht en inzicht
  • bent stressbestendig en durft adhoc beslissingen te nemen
  • denkt in oplossingen
  • hebt oog voor de mens, proces en resultaat
  • bent flexibel en hebt geen 9 tot 5 mentaliteit
  • SKJ registratie is een pre 

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.671,00 bruto per maand (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek.
  • Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden.
  • Betrokken collega’s
  • Vertrouwen
  • De mogelijkheden om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past
  • Daarnaast kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie
  • Goede overige arbeidsvoorwaarden, zoals thuiswerkvergoeding en reiskosten

Solliciteren

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben je enthousiast geworden? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button ‘Direct solliciteren’ naar het team P&O van gemeente Krimpenerwaard.Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open tot wij een geschikte kandidaat hebben aangesteld.
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Martijn van der Valk, teammanager dienstverlening Wmo.