• Aantal uur: 24 - 36 uur
  • Opleidingsniveau: MBO

Direct solliciteren(externe link)

Zie je het al voor je?

In de rol van procesmedewerker VTH ga je aan de slag in een functie die deels nog in ontwikkeling is én blijft in verband met de nieuwe Omgevingswet. Samen met je collega procesmedewerkers lever je continue een bijdrage aan de verdere invulling van deze rol. De afwisseling in deze rol zit hem in de combinatie van het tot een goed einde brengen van soms uitdagende telefoongesprekken met inwoners, het verbeteren van werkprocessen en alle administratie die hiermee gepaard gaat. Geen dag is hetzelfde!

Wij

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!


Het Team VTH bestaat uit zo’n 30 collega’s en is onderverdeeld in vier disciplines: beleid, toezicht, handhaving en vergunningen. Het team is in beweging waar jij als nieuwe collega juist nu volop uitdagingen kunt vinden. We willen meer verbinding maken met de inwoner en met elkaar, met de omliggende gemeenten en regio. Daarom zijn we op zoek naar een verbindende medewerker. 

Dit ga je doen

Als procesmedewerker VTH ben je op de Frontoffice verantwoordelijk voor het beantwoorden van telefonische vragen van bewoners. Dit kunnen soms lastige gesprekken zijn waarbij het belangrijk is dat je je dienstverlenend en probleemoplossend opstelt. Jij zorgt te allen tijde dat deze gesprekken tot een goed einde worden gebracht. Ook de administratieve ondersteuning van het team valt onder jouw verantwoordlijkheid. Hierbij kun je denken aan taken als: werkverdeling, het verwerken van meldingen & vergunningen maar bijvoorbeeld ook het publiceren van aanvragen en verleende vergunningen.

Daarnaast:

  • Verstrek je informatie aan inwoners op het gebied van onder andere het omgevingsrecht over (ver)bouwen, mogelijkheden bestemmingsplan en beantwoord je terugbelverzoeken en informatieverzoeken van inwoners op het gebied van het omgevingsrecht;
  • Behandel je aanvragen zoals omgevingsvergunningen kappen en bouwen, (sloop)meldingen en klachten/meldingen met betrekking tot handhaving;
  • Ben je scherp op de werkprocessen en draag je ideeën aan om deze efficienter vorm te geven;
  • Sluit je 1 maal per 2 weken aan bij het Frontoffice overleg.

Jij

Je bent een teamspeler met een positieve mind-set en je weet inwoners het gevoel te geven dat ze gezien en gehoord worden. Je de verbinding tussen inwoner en organisatie, bent communicatief sterk en speelt gemakkelijk in op veranderende situaties. Een probleem oplossen zie je als een uitdaging en je weet kordaat door te pakken op vragen die op je af komen.

Daarnaast:

  • Heb je MBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde opleiding;
  • Beschik je over 3 jaar relevante werkervaring bij voorkeur binnen een lokale overheidsinstantie.

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Luchtfoto van de weilanden in de Krimpenerwaard

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 3.612,- bruto per maand (functieschaal 7) bij een 36-urige werkweek;
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek! 
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB)(externe link). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past; 
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marcel Schoonen, (Teammanager VTH). Hij is bereikbaar via 06-22068431 en email: m.schoonen@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Direct solliciteren(externe link)