• Aantal uur: 36 uur
  • Plaatsingsdatum: 10-11-2021
  • Opleidingsniveau: HBO

Direct solliciteren

Wij

Ruimte om jezelf te ontwikkelen. Ruimte om eigen invulling te geven aan taken en werk;
Ruimte om flexibel te werken, Ruimte omdat de gemeente in deze groene omgeving ligt en dat deze gemeente typeert. We zijn betrokken bij de samenleving en betrokken met elkaar!

De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling is een grote brede afdeling waarin de huidige dynamiek van de samenleving is terug te vinden. De afdeling is verdeeld in vier teams: Beleid, Toezicht en handhaving, Ruimtelijke ordening (voorheen Vergunningen en Ruimtelijke ordening) en Projecten.
 

Jouw werkweek

Als juridisch medewerker handhaving binnen de afdeling RO lever je primair een bijdrage aan een veilige en leefbare (woon)omgeving.
Je hanteert daarbij als strategie inwoners en instellingen te overtuigen van het nut en de noodzaak van de regels, waardoor deze regels ook worden nageleefd. Dit doe je zowel binnen het vakgebied Omgevingsrecht, APV, bijzondere wetten, als binnen de overige beleidsterreinen van de afdeling.
In overlegsituaties met uiteenlopende gesprekspartners als bestuur, inwoners, instellingen, overheden, regionale projectgroepen en dergelijke, val je terug op jouw uitstekende communicatieve vaardigheden.

Je adviseert de afdeling en het bestuur over het te voeren handhavingsbeleid en de uitvoering ervan. Je volgt de ontwikkelingen binnen het vakgebied en vertaald deze naar gedragen oplossingen voor zowel het bestuur als voor de inwoners en instellingen van Krimpenerwaard. Je coördineert integrale handhaving en toezicht, zorgt ervoor dat verschillende vakdisciplines nauw samenwerken en de geplande resultaten zichtbaar worden gehaald.
 

Jij

  • je hebt een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van Bestuursrecht, Wet op de Ruimtelijke Ordening en Omgevingsrecht of WO rechten, specialisatie Bestuursrecht
  • je hebt minimaal twee jaar ervaring in het vakgebied Omgevingsrecht. Een opleiding in mediationvaardigheden is een pré. Je staat met veel plezier en toewijding voor je vak en je bent iemand die dit overdraagt aan anderen.
  • bent ondernemend en positief ingesteld.
  • bent iemand met organisatorische kwaliteiten en creatief in het bedenken van vernieuwende oplossingen.
Wie je verder bent, lezen we graag in jouw motivatie voor deze sollicitatie. Geef hierbij aan welke eigenschappen en vaardigheden je voor deze functie geschikt maken.
 

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Wat krijg je terug van ons?

Naast inhoudelijke uitdagingen bieden we jou een prima arbeidsvoorwaardenpakket. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 4.494,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast bieden wij ook nog:

  • Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden.
  • Betrokken collega’s.
  • De mogelijkheid om flexibel te werken, zowel qua tijden als op onze 4 locaties (waar je met de elektrische fiets heen en weer door de prachtige omgeving kan fietsen).
  •  Daarnaast kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Frederieke Benschop, coördinator team Toezicht & Handhaving. Zij is bereikbaar op het nummer 140182

Stuur je brief en cv via de button “Solliciteren” naar  de afdeling P&O.
 

Direct solliciteren