• Aantal uur: 36 uur
  • Plaatsingsdatum: 05-08-2021
  • Opleidingsniveau: MBO

Direct solliciteren

Wij

De afdeling Ruimtelijke ontwikkeling is verdeeld in vier teams: beleid, toezicht en handhaving, vergunningen en RO en projecten. De afdeling is in beweging waar jij als nieuwe collega juist nu volop uitdagingen kunt vinden. We willen meer verbinding maken met de inwoner en met elkaar, met de omliggende gemeenten en regio.  Daarom zijn we op zoek naar een verbindende medewerker.
 

Jouw werkweek

Jouw persoonlijke- en professionele ontwikkeling staat centraal. Je wordt  begeleid en werkt nauw samen met collega’s. Samen zorgen we dat je je de functie helemaal eigen kan maken. Als startend toezichthouder start je samen met je buddy je dag met een controle op de fundering bij een nieuwbouwproject. In de middag overleg je met de juridisch medewerker handhaving over het uitvoeren van een controle voor een handhavingszaak.

  • Je beantwoord je vragen van inwoners en signaleer je bijzondere situaties en geeft deze door aan je collega’s
  • Als toezichthouder zie jij erop toe dat de verleende WABO-vergunningen voor bouw- en sloopwerkzaamheden goed verlopen. Je werkzaamheden bestaan verder uit het controleren van vergunningsplichtige en vergunningsvrije bouw- en sloopactiviteiten. Ook controleer je verzoeken naar aanleiding van een melding dat er wordt gebouwd of gesloopt in strijd met het gemeentelijk plan of zonder een vergunning.   
  • Meekijken met controles op locatie en voornamelijk digitaal.
  • Bij geconstateerde overtredingen treedt je handhavend op in lijn met het geldende handhavingsbeleid. Dit doe je samen met de juridisch medewerker handhaving. Dit kan soms lastig zijn maar met jouw communicatieve kwaliteiten weet jij je wel te redden.

Later ga je zelfstandig als aan slag binnen het team. Er wordt steeds meer van je gevraagd. Denk aan:
  • Zelfstandig de controles uitvoeren
  • Controleren van compexere  vergunningsplichtige en vergunningsvrije bouw- en sloopactiviteiten
  • Indien nodig werk je samen met andere handhavingsinstanties, zoals de omgevingsdienst en de politie.

Jij

  • Je hebt of bent bezig met een  MBO-opleiding, bijvoorbeeld op het gebied van bouwen of toezicht en handhaving
  • Je hebt kennis op het gebied van de actuele wet- en regelgeving op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving.
  • Je kunt zelfstandig werken, realistische beoordelingen maken en leergierigheid staat bovenaan. Je collega’s zien je als enthousiast en iemand die een frisse wind meebrengt. Je denkt oplossingsgericht.
Wie je verder bent, lezen we graag in je motivatie voor deze sollicitatie. Geef hierbij aan welke eigenschappen en vaardigheden je voor deze functie geschikt maken.
 

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Wat krijg je terug van ons?

  • In de eerste plaats een leuke boeiende functie. Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal €3176 bruto per maand (aanloopschaal 7) bij een 36-urige werkweek.
  • Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden.
  • Betrokken collega’s.
  • Daarnaast kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie.

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Frederieke Benschop. Hij is bereikbaar via 14 0182. Stuur je brief en cv via de button “Solliciteren” naar  de afdeling P&O.
 

Direct solliciteren