• Aantal uur: 36 uur
  • Plaatsingsdatum: 15-12-2020
  • Opleidingsniveau: HBO

Direct solliciteren

Wij


De gemeente Krimpenerwaard is een gemeente met 55.666 inwoners, bestaande uit elf kernen. Als werkgever geven we ruimte en zijn we betrokken.

Ruimte om jezelf te ontwikkelen. Ruimte om eigen invulling te geven in taken en werk;
Ruimte om flexibel te werken, Ruimte omdat de gemeente in deze groene omgeving ligt en dat deze gemeente typeert.
We zijn betrokken bij de samenleving en betrokken met elkaar!

Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein. Deze afdeling verzorgt onder andere de beleidsontwikkeling en uitvoering op het gebied van de participatiewet, Jeugdwet, de Wmo, Onderwijs, Sport, Cultuur en Welzijn. Je maakt deel uit van het team Dienstverlening

Jouw werkweek


Sommige jongeren lukt het niet om via de reguliere kanalen aan een leerbaan of een betaalde baan te komen. Het gaat vooral om jongeren uit het praktijkonderwijs, voortgezet speciaal onderwijs en  de MBO entree en niveau 2 opleidingen, maar ook om eventuele kwetsbare jongeren uit een MBO opleiding 3 en 4. Veel van deze jongeren doen een beroep op een uitkering of begeleiding van gemeente. Ze hebben een steuntje in de rug nodig om duurzaam aan de slag te gaan.
Als de juiste werkplek niet direct voorhanden is zal in veel gevallen ge-jobhunt moeten worden. Als er een passende werkplek is gevonden, is voor veel jongeren ook begeleiding nodig bij het solliciteren, de opstartfase en/of tijdens het werk. Hiervoor zoeken we een jobcoach jongeren.

In deze functie draag je bij aan het terugdringen van de jeugdwerkeloosheid van “kwetsbare” jongeren. Je hoofdtaak is het begeleiden van jongeren die vallen onder de doelgroep participatiewet richting werk en/ of een opleiding, maar je bent ook in staat mensen te ondersteunen van 27+ richting werk en/ of opleiding. Naast de participatiewet ben je bekend met de Wet maatschappelijke ondersteuning en de jeugdwet. Als jobcoach jongeren voer je integrale gesprekken waarbij zorg, welzijn en veiligheid aan bod kunnen komen. Je bent verantwoordelijk voor het plaatsen van jongeren richting werk en/ of opleiding ter voorkoming van instroom in een (langdurig) uitkeringssituatie. Je maakt een verslag van je acties en legt dit vast in systemen. Indien nodig stel je een beschikking op en draagt zorg voor een overdracht naar de backoffice. Daarnaast beleg je overleggen met de betrokken inkomensconsulent, jongerencoach en/of zorgverlener. Je zorgt voor verbinding met reeds aanwezige hulpverlening binnen de leefeenheid. Je zet in om de zelfredzaamheid van de inwoner te bevorderen.

Goed om te weten: de komende tijd komen en er aantal veranderingen op het team Dienstverlening af. Zo wordt de afdeling Sociale Zaken per 1 januari 2021 samengevoegd met de afdeling Sociaal Domein. Dit betekent dat we verder gaan in het integraler kijken naar multidisciplinaire cases.
Tevens zijn we bezig met een beter afstemming met het voorveld. Onder de noemer van Preventieteam krijgt dit de komende maanden vorm.

Jouw werkweek
‘Als jobcoach is geen dag hetzelfde. Je start ’s ochtends op kantoor met het bijwerken van je mail. Daarna stap je in de auto op weg naar een jongere en breng je deze jongere naar een werkgever voor het voeren van een sollicitatiegesprek. Terug op kantoor werk je het gesprek uit in een verslag. De volgende jongere heeft zich gemeld en zoekt een leerwerkplek voor het starten van een opleiding. Je brengt in kaart wat een jongere wil en kan en gaat op zoek in je netwerk naar een geschikte plek. Je neemt nog even contact op met de opleiding om te vragen aan welke eisen de leerwerkplek moet voldoen.

’s Middags rij je door de prachtige Krimpenerwaard naar een overleg op een school. In de auto bel je nog even met een college en informeert hem/haar over een nieuwe vacature die je hebt binnen gekregen. Aan het eind van de dag ga je met een voldaan gevoel naar huis.’

Jij

 

  • Je werkt nauw samen met de jongerencoach, consulent statushouders, consulenten inkomen.  Indien nodig spar je met WMO en jeugd consulenten;
  • Je vergaart de informatie die nodig is om te kunnen inschatten of een jongere inderdaad  aan het werk kan en wat de jongeren wil, kan en/ of nodig heeft. Geeft een gedegen advies over jouw bevindingen en legt dit vast;
  • Je bent in staat jongeren ad hoc te plaatsen op vacatures;
  • Je legt het contact tussen de jongere en (mogelijke) werkgevers. Of je zorgt dat andere partners dit doen en monitort de voortgang;
  • Je biedt nazorg en begeleiding aan de jongere na een plaatsing;
  • Je houdt de gemaakte afspraken bij en communiceert dit naar alle partners;
  • De verwachting is dat je jaarlijks ongeveer 50 jongeren intensief begeleidt (25 uur per jongere). Dit betekent dat je kunt werken met caseloadbeheer.
 
  • Je hebt affiniteit met jongeren en maakt gemakkelijk contact;
  • Je hebt ervaring met jobcoaching en jobhunting. Ervaring met het plaatsen van de doelgroep jongeren met een arbeidsbeperking is een pre;
  • Je bent in staat werkgevers  te begeleiden en te ontzorgen;
  • Het is een pre is als je een relevant netwerk in de regio Midden Holland hebt;
  • Je hebt kennis van instrumenten uit de participatiewet en weet dit in afstemming met de betrokken collega’s in te zetten voor jongeren;
  • Je weet goed samen te werken  en te communiceren met andere betrokken partners, zoals de Werkgeversservicepunten en scholen;
  • Je bent in staat jongeren en partners te informeren, activeren en motiveren;
  • Je durft betrokkenen aan te spreken op gemaakte afspraken en verantwoordelijkheden;
  • Je bent flexibel en in staat je aan te passen aan veranderende omstandigheden en situaties bij jongeren. Kunt hierbij de omgekeerde toets toepassen;
  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau.
  • Voor deze functie is het noodzakelijk dat je in het bezit bent van een rijbewijs
  • Je bent zelfstandig, toont initiatief en neemt verantwoordelijkheid. Je staat open voor feedback, vraagt hulp als het nodig is en bent bereid om te leren. Je bent stressbestendig, weet te opereren binnen een politiek gevoelige context en je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

,

Wat krijg je terug van ons?

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.008,00 bruto per maand (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek.
  • Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden.
  • Betrokken collega’s.
  • De mogelijkheid om flexibel te werken, zowel qua tijden als op onze 4 locaties (waar je met de elektrische fiets heen en weer door de prachtige omgeving kan fietsen).
  • Daarnaast kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie.

Solliciteren

Solliciteren
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Martijn van der Valk, teammanager Dienstverlening. Hij is bereikbaar via telefoonnummer  14 0182

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren.
Stuur je CV en motivatie vóór  27 januari 2021 via de button  - Solliciteren -  naar de afdeling P&O van gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk! Hopelijk zijn we een match!
 

Direct solliciteren