• Aantal uur: 36 uur
  • Plaatsingsdatum: 08-09-2021
  • Opleidingsniveau: HBO

Direct solliciteren

Wij

Gemeente Krimpenerwaard: een gemeente die staat voor ruimte, rust en groen. Een gebied met ruim 55.000 inwoners, verspreid over elf unieke kernen en een oppervlakte van ruim 164 km2. Een gemeente die het belangrijk vindt om sterk in verbinding te staan met haar omgeving. Daarom werken wij graag samen met onze inwoners, het bedrijfsleven, het maatschappelijk middenveld, buurgemeenten en medeoverheden. Dat maakt dat geen dag hetzelfde is!

De afdeling Bestuurs- en managementondersteuning (BMO) is als ondersteunende afdeling dienstverlenend aan alle organisatieonderdelen. Onder deze afdeling vallen de teams communicatie, bestuurs- en directiesecretariaat, openbare orde en veiligheid, bestuurlijk juridische zaken en P&O. Voor het team P&O zijn wij op zoek naar een HR adviseur voor 36 uur per week.

Beschik jij over verfrissende, innovatieve maar ook pragmatische ideeën om het personeelsbeleid verder te ontwerpen en ontwikkelen? Kan jij niet wachten om jouw enthousiaste bijdrage te leveren aan personeelszorg en de verdere ontwikkeling van P&O-processen en advisering? Kortom, hou je van veel afwisseling in je werk en krijg je energie van het werken in de volle breedte van het wonderschone P&O vakgebied? Dan zijn wij op zoek naar jou!
 

Jouw werkweek

De functie van HR adviseur omvat 2 componenten, namelijk die van personeelszorg enerzijds en het ontwerpen en doorontwikkelen van personeelsbeleid anderzijds.
Voor ongeveer de helft van je tijd ben je een sparringpartner voor de leidinggevende(n) op het gebied van personeelszorg en adviseer en ondersteun je bij vraagstukken die onder andere betrekking hebben op de CAO Gemeenten en onze eigen regelingen.

Voor de andere helft van de tijd hou je je bezig met de ontwikkeling, implementatie en/of actualisatie van HR-thema’s, processen, regelingen en ons personeelshandboek. Daarbij adviseer je organisatiebreed op het gebied van personeelsbeleid, signaleer je knelpunten en werk je aan verfrissende verbetervoorstellen. Je creëert draagvlak voor de toepassing en uitvoering van het vastgestelde beleid en haalt er veel plezier en voldoening uit om op een creatieve manier bezig te zijn met personeelsbeleid.

In jouw rol als HR adviseur is het belangrijk dat jij stevig in je schoenen staat en P&O op een daadkrachtige en enthousiasmerende wijze onder de aandacht weet te brengen. Jij zet je op een positieve en inspirerende manier in om de uitvoering van het personeelsbeleid zo vlot mogelijk te laten verlopen. Je bouwt mee aan een werkomgeving waarin de speerpunten koersvast & wendbaar, samen, ontwikkelruimte en eigenaarschap hand in hand gaan.

Onze organisatie werkt aan een cultuur waarin de speerpunten tot hun recht komen. Dat vraagt ook van jou als HR adviseur een manier van denken en werken die uitgaat van wat kan, mogelijk of goed is. Professionaliteit is voor ons inhoudelijke expertise, eigenaarschap en samenwerken.
 

Jij

Het team P&O is volop in beweging en ontwikkeling. Er gebeurt veel en het kan soms hectisch zijn. Het is dan ook belangrijk dat je flexibel en stressbestendig bent, makkelijk schakelt tussen werkzaamheden en veel plezier haalt uit de diversiteit aan werkzaamheden.
Verder ben je een teamplayer, maar kun je ook prima zelfstandig werken. Je bent leergierig én enthousiast om op een actieve wijze jouw bijdrage te leveren in de verdere ontwikkeling van beleid, processen en advisering.

Daarnaast beschik je over:

         - Een Hbo werk- en denkniveau.
         - 
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een functie van soortgelijk niveau.
         - Kennis op het gebied van relevante wet- en regelgeving.
         - Uitstekende communicatieve eigenschappen.

Wie je verder bent, lezen we graag in jouw motivatie voor deze sollicitatie. Geef hierbij aan welke eigenschappen en vaardigheden jou voor deze functie geschikt maken. Ook vernemen wij graag in jouw motivatiebrief voor welke P&O-onderwerpen jij een passie hebt.
 

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Wat krijg je terug van ons?

Naast inhoudelijke uitdagingen, bieden we jou een prima arbeidsvoorwaardenpakket. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 4.494,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek.

Daarnaast bieden wij:

        - Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden.
        - Betrokken collega’s.
        - 
De mogelijkheid om flexibel te werken, zowel qua tijden als op onze 4 locaties (waar je met de
          elektrische fiets heen en weer door de prachtige omgeving kan fietsen).

        - Verder kent de gemeente het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je
          maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om
          extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie.

Solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jacco le Duc, coördinator P&O, of Sylvia Been, afdelingsmanager BMO/Financiën. Beiden zijn bereikbaar via het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0182. 

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben je enthousiast geworden? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren.

Stuur je CV en motivatie uiterlijk 28 september 2021 via de button ‘Direct solliciteren’ naar het team P&O van gemeente Krimpenerwaard.

De gesprekken staan gepland op 21 en 25 oktober 2021.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 

Direct solliciteren