• Aantal uur: 18 uur
  • Plaatsingsdatum: 17-12-2020
  • Opleidingsniveau: MBO

Direct solliciteren

Algemeen

In de Krimpenerwaard bestaat de gemeenteraad uit 31 raadsleden. Op dit moment zijn er
11 verschillende fracties. De raad vergadert sinds januari 2020 volgens het BOB vergadermodel.
Met de overgang naar het BOB model worden vier doelen nagestreefd: 1) grotere betrokkenheid van inwoners bij de politiek; 2) versterking van de politiek sturende rol van de raad; 3) verhogen van de kwaliteit gericht op onderling debat ten behoeve van besluitvorming; 4) besparen op vergadertijd.

De griffie biedt de gemeenteraad ondersteuning en advies bij de uitoefening van zijn volksvertegenwoordigende, kaderstellende en controlerende functies. De griffie bestaat uit een griffier, twee raadsadviseurs, een raadsadviseur communicatie, twee griffiemedewerkers en een secretaris Rekenkamercommissie.
 

Wat doe je?

Als griffiemedewerker is geen dag hetzelfde: je zorgt voor een correct en efficiënt verloop van het proces van bestuurlijke besluitvorming in de meest ruime zin van het woord, door het leveren van administratief/bestuurlijke en secretariële/administratieve/documentaire ondersteuning.
Ontzorgen is je missie!

Je stelt overzichten op (denk aan het bijhouden van nevenfuncties van raads- en commissieleden; het maken van nieuwsoverzichten, de administratie van nieuwe en vertrekkende raads- en commissieleden, commissie geloofsbrieven etc). Je biedt ondersteuning op het gebied van financiële zaken zoals fractievergoedingen, declaraties van raads- en commissieleden. Daarnaast signaleer je  knelpunten en doe je verbetervoorstellen.
Je zorgt voor de voorbereiding (van logistieke planning tot beheer van de griffieagenda) en verslaglegging van het werkoverleg en eventuele andere soortgelijke bijeenkomsten.
Je bewaakt en verzorgt het proces omtrent de voortgang en afdoening van besluiten, planningen en afspraken. Daarbij signaleer je overschrijdingen.
Je draagt zorg voor de archivering, het beheer en bewerkingen van (digitale) bestanden en systemen. Je houdt de vergaderstukken van Verbonden Partijen bij en plaatst die in Ibabs en op extranet. Tot slot zorg je ervoor dat de kwaliteit, toegankelijkheid en aansluiting van informatiestromen en administraties in orde zijn.
 

Wie ben je?

  • Je beschikt over MBO werk- en denkniveau.
  • Je bent vaardig met de computer en beheerst naast Windows, Exel etc ook systemen als Ibabs en Djuma.
  • Je weet je communicatie aan te passen aan de situatie en het publiek.
  • Je bent een teamplayer en je weet van aanpakken.
  • Je bent secuur en zorgvuldig en weet vertrouwelijkheid te bewaren als dat nodig is.
  • Je bent flexibel en bent bereid je werkuren te verdelen over 4 dagen en bent (eventueel) beschikbaar in de avonduren.

Wie je verder bent lezen we graag in je motivatie voor deze sollicitatie. Geef hierbij aan welke eigenschappen en vaardigheden je voor deze functie geschikt maken.

 

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

,

Dit bieden wij

Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 3.176 bruto per maand (functieschaal 7) bij een 36-urige werkweek.
Betrokken collega’s en de mogelijkheid om flexibel te werken.
Onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend. De gemeente kent het Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris wordt maandelijks 17,05% IKB opgebouwd (vakantiegeld, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage). Dit kun je bijvoorbeeld uit laten betalen of gebruiken om extra verlof te kopen. Je krijgt een overdosis aan ‘vitamine L’, de opleidingsacademie gericht op inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling.
 

Meer informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marie-Louise van Muijen, griffier.  Zij is bereikbaar onder nummer 06-83148630.

Solliciteren
Stuur je brief en cv vóór 26 januari 2021 via de button – Solliciteren - naar P&O gemeente Krimpenerwaard.
 

Direct solliciteren