Administratief medewerker Kinderopvang & Jeugd
- Aantal uur: 20 - 20 uur
- Opleidingsniveau: MBO
Zie je het al voor je?
In de functie van Administratief medewerker Kinderopvang & Jeugd ben jij degene die in contact staat met inwoners over lastige en minder lastige financiële kwesties. Door goed en belangstellend door te vragen kom je erachter wat de oorzaak is van een probleem en ga je op zoek naar een passende oplossing. Hoewel je zo nu en dan voet bij stuk moet houden zorg je ervoor dat iedereen die je spreekt zich na afloop gehoord en geholpen voelt!
Wij
De gemeente Krimpenerwaard: een groen gebied met elf kernen. Unieke dorpen of steden met in totaal ruim 56.000 inwoners. Zij staan voor ons centraal. Net als hen weten wij van aanpakken. Als één gemeente bundelen wij onze krachten: teams, bestuur en raad. Zonder onze doelen uit het oog te verliezen, bewegen we mee met veranderingen in de samenleving en kijken we naar wat er beter kan. Dit maakt onze organisatie duurzaam en toekomstgericht.
Hier geven we elkaar de ruimte, maar blijven we ook naar elkaar omkijken. We kunnen op elkaar rekenen, want samen kom je verder dan alleen. Door de koppen bij elkaar te steken, versterken we elkaar en maken we ons werk leuker. Wat ons werk ook leuker maakt? Ontwikkeling. Niemand is immers ooit uitgeleerd. In vertrouwen krijg jij straks de vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Van fouten maken leer je, dus hier durven we het ook eens anders te doen. We hebben vertrouwen in elkaars kennis, kunde en professionaliteit.
Je komt te werken binnen het Sociaal Domein, bij het team Dienstverlening Jeugd. Het team bestaat uit ca. 30 professionals, waaronder consulenten, kwaliteitsmedewerkers, adviseurs bedrijfsvoering, administratief en financieel medewerkers en administratieve ondersteuning. Wij vinden het belangrijk dat de verschillende wetten integraal worden uitgevoerd binnen de teams dienstverlening Participatie/schulddienstverlening, Jeugd en Wmo. We doen dit met elkaar! De werksfeer kenmerkt zich door betrokkenheid, openheid en ruimte voor elkaars ideeën. We streven daarbij naar goede resultaten.
Jouw werkweek
Als Administratief medewerker Kinderopvang & Jeugd heb je een bijzonder veelzijdige baan. Primair ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van administratieve en ondersteunende werkzaamheden maar jouw ideeen over hoe we processen kunnen verbeteren en efficiënter kunnen maken zijn ook van harte welkom.
Een greep uit jouw dagelijkse werkzaamheden:
• Het verwerken van (nieuwe) aanvragen, rapporten en wijzigingen van gastouders, gastouderbureaus, buitenschoolse opvang of kinderopvangorganisaties;
• Het zorgdragen voor een juiste registratie, correspondentie en afstemming met de betreffende beleidsmedewerker;
• Het ondersteunen van jouw team Dienstverlening Jeugd bij diverse administratieve werkzaamheden zoals bijvoorbeeld het plannen van afspraken bij grote overleggen.
Jij
Je werkt samen met en ondersteunend aan je collega van beleid kinderopvang en ondersteunend aan je collega’s van team jeugd. Je beheert je eigen werkvoorraad en dat biedt je grote mate van vrijheid maar doet ook een beroep op jouw zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Zodra je een taak ziet, pak je deze tijdig op en zorg je dat deze wordt uitgevoerd. Je bent bijzonder nauwkeurig van aard, doorgrondt met gemak een situatie, bent proactief en oplossingsgericht. Het spreekt voor zich dat beschikt over uitstekende communicatieve eigenschappen.
Daarnaast:
• Beschik je over een MBO werk- en denkniveau;
• Bij voorkeur heb je al enige relevante werkervaring maar starters zijn ook van harte welkom!
Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Wat krijg je terug van ons?
• Een salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring, van maximaal € 3.018,- bruto per maand (functieschaal 6) bij een 36-urige werkweek;
• Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding of je vakbondscontributie;
• De mogelijkheden om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
• Vitamine L(eren): intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
• Betrokken collega’s;
• Vertrouwen.
Solliciteren
Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Corine van Hassel (Teammanager). Zij is bereikbaar via telefoonnummer 0182-729664.
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren.
Stuur je CV en motivatie via de button –‘Solliciteer naar deze functie’ naar team P&O van gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk! Hopelijk zijn we een match!
Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open tot wij een geschikte kandidaat hebben aangesteld.