Heeft u problemen met de verhuurder van uw woning? Bijvoorbeeld over een te hoge huur of (brand)onveilige situatie? Voelt u zich geïntimideerd of bedreigd door de verhuurder? Of is er iets anders mis? Maak dan een melding bij het Meldpunt goed verhuurderschap.

Slecht verhuurderschap melden(externe link)

Huurt u een woning van een woningcorporatie, zoals QuaWonen? Meld uw klacht dan bij de corporatie zelf. De woningcorporatie probeert er met u uit te komen.

Situaties van slecht verhuurderschap

U kunt ongewenst verhuurgedrag melden in de volgende situaties:

  • De verhuurder discrimineert u.
  • De verhuurder bedreigt u of maakt u bang.
  • De verhuurder vraagt te hoge borg (meer dan 2 maanden kale huur).
  • De verhuurder maakt geen schriftelijk huurcontract.
  • De verhuurder geeft u geen goede informatie over:
    • uw rechten en plichten bij de huur van de woning (die niet in het huurcontract staan);
    • de hoogte van de borg en wanneer u die terugkrijgt als het huurcontract stopt;
    • hoe u met de verhuurder in contact kunt komen;
    • de contactinformatie van het meldpunt goed verhuurderschap;
    • de servicekosten: u moet een compleet overzicht van de kosten krijgen.
  • De verhuurbemiddelaar vraagt bemiddelingskosten

Bent u opgelicht door een verhuurder? Doe dan altijd aangifte bij de politie.

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 0182 of stuur een e-mail naar: info@krimpenerwaard.nl.