• Aantal uur: 32 - 36 uur
  • Opleidingsniveau: MBO

Direct solliciteren

Zie je het al voor je?

Als functioneel applicatiebeheerder ga jij je in deze rol voornamelijk richten op het uitvoeren van beheersmatige werkzaamheden met betrekking tot de applicatie ERP10 van Unit4 en andere applicaties van het team financiën. Binnen de functie ligt het accent op het inrichten en beheren, het adviseren en het ondersteunen van gebruikers.
 

Wij

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!

Het team Financiën bestaat uit 20 medewerkers. Deze zijn verdeeld in Beleid en Beheer. Beheer houdt zich bezig met de harde kant van de financiële administratie zoals crediteuren- en debiteurenbeheer. Beleid houdt zich bezig met advisering en ontwikkeling van financieel beleid, maar ook met het opstellen van de Planning en Control documenten. Als applicatiebeheerder functioneer je op het scheidsvlak van beleid en beheer. Het team financiën staat midden in de organisatie en daardoor zie je alle facetten van de gemeentelijke organisatie.
 

Dit ga je doen

In de rol van functioneel applicatiebeheerder ben je de ambassadeur van het team. Je beheert de applicaties en systemen (Unit4, ERP10, BNG en Pepperflow) en fungeert als intermediair tussen gebruiker en leverancier. Ook ben je verantwoordelijk voor een stuk gebruikersondersteuning. Je verzorgt installaties en implementaties, onderhoudt de documentatie van de applicaties, geeft ondersteuning bij problemen en lost deze op.

Daarnaast:
 

  • Ontwerp, verzorg en bewaak je de relevante koppelingen tussen systemen en applicaties;
  • Verzorg je de technische beveiliging en autorisaties, signaleer je knelpunten en doe je verbetervoorstellen;
  • Registreer en classificeer je meldingen en bewaak je de voortgang en afhandeling;
  • Adviseer je de vakteams over uiteenlopende vragen en adviseer je hen over het optimaal benutten van de mogelijkheden van de applicatie;
  • Verzorg je een aantal aanleveringen aan bijvoorbeeld het CBS, de Provincie en de Belastingdienst.

Jij

Je bent een echte verbinder tussen Financiën en de vakteams en beschikt over de nodige organisatorische sensitiviteit. Met een oog voor financiële processen draag je bij aan de oplossing van financiële vraagstukken. Je bent betrokken, toont initiatief en bent communicatief sterk en flexibel in de omgang met anderen. De informatiebehoefte van gebruikers weet je uitstekend te vertalen naar praktische oplossingen in de applicatie. Ook vind je het leuk om ergens in te duiken, de knelpunten te herkennen en te doorzien hoe snel deze opgelost kunnen worden.


Daarnaast:
 

  • Beschik je over minimaal MBO werk- en denkniveau (bijvoorbeeld bedrijfskundige of technische informatica);
  • Heb je minimaal 2 jaar relevante werkervaring in het beheren van financiële applicaties;
  • Ben je bekend met gemeentefinanciën;
  • Heb je bij voorkeur kennis van en ervaring met de inrichting van gemeentelijke financiële systemen, de BBV regelgeving en de applicatie van Unit4, de BNG en Pepperflow.

Tussen de IJssel en de Lek, vind jij jouw werkplek!

Luchtfoto van de weilanden in de Krimpenerwaard

Wat krijg je terug van ons?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.752,-  bruto per maand (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek;
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega’s;
  • Vertrouwen.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Arie van Dieren, teammanager financiën. Hij is bereikbaar via 0182-729594 en email: a.vandieren@krimpenerwaard.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button – “Solliciteer naar deze functie” – naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Direct solliciteren